شکارچی رویاها

May our hearts fly through our dreams with golden wings and our wishes come true

شکارچی رویاها

May our hearts fly through our dreams with golden wings and our wishes come true

شکارچی رویاها

قدمتان گرامی باد،

این وب در حقیقت حیاط خلوت زندگی من است. جایی از شگفتی ها و تفکرات و عقاید. هر کس در زندگی محتاج یک حیاط خلوت است ؛ یک قلعه ی تنهایی.
تمامی مطالبی که در این وب قرار داده می شود توسط بنده نوشته یا ترجمه شده ، و در صورت ذکر منبع کپی برداری مورد ندارد.




Yet each man kills the thing he loves
By each let this be heard.
Some do it with a bitter look,
Some with a flattering word.
The coward does it with a kiss,
The brave man with a sword!

همانا ، می کشد هر کس چیزی که بدان دل بسته
با به اصغا گذاشتنش
بعضی با نگاه تلخ،
بعضی با سخن متملق.
بزدل با بوسه ای انجامش می دهد
دلیر مرد با حسامش!

«ناله‌هایی از زندان ریدینگ ، اسکار وایلد»


طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

تو همان انفجار بزرگی

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳ ق.ظ

 

http://www.world-of-lucid-dreaming.com/image-files/you-are-the-big-bang-alan-watts.jpg

(توسط آلن واتس ، ترجمه م. ق. )

....همانند این است که یک شیشه ای از جوهر را در دست بگیری و پرتاب کنی به سمت دیوار...

بمممم!

حال میبینی که جوهر سراسر روی دیوار گسترش یافته ولی در وسط آن که می نگری ، آنرا انبوه میبینی ، اینطور نیست؟ و هنگامی که قطرات از لبه آن بیرون می ریزد ، آن لکه های کوچک و کوچک تر می شوند و اگو های پیچیده تری بوجود می آورد. می بینی؟

پس انفجار بزرگی بوده در آغاز تمام چیز ها و آن پخش شده.

و من و تو که در این اتاق نشسته ایم ، به عنوان انسان های پیچیده ، در انتهای بسیار دور از حاشیه این انفجار مهیب قرار داریم.

ما در انتهای آن انفجار مسطوره های کوچک پیچیده هستیم ! جالبه! پس ما فقط خود را اینگونه تعریف می کنیم...

 

اگر می پنداری که فقط در پوستت زندگی میکنی ، خودت رو بعنوان یک هنر خطاطی کوچک و بغرنج ، در انتهای آن انفجار تصور می کنی. دور از انفجار ، دور از فضا و در دل زمان.

میلیارد ها سال پیش تو همان انفجار مهیب بودی ولی الان یک انسان پیچیده هستی.

خود را محروم کرده ایم ، و دیگر آن انفجار مهیب را که آغاز کار ما بود را احساس نمی کنی....ولی هستی!

بسته به آن که چگونه خودت را تعریف می کنی، تو براستی آن انفجار بزرگی.

----اگر این سیاقی بود برای آغاز چیز ها ، اگر انفجاری در آن آغاز بود....

نه، تو اسبابی نیستی که دست آورد این انفجار باشد. تو چیزی مثل یک عروسک در پایان این ماجرا نیستی. تو هنوز جریان داری......

تو این انفجار بزرگ هستی!!!


 

 

 

 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/b1/Alan_Watts.jpg/220px-Alan_Watts.jpg

الن واتس یک فیلسوف ، سخنگو و نویسنده اینگلیسی تبار بود و بخاطر مترجمی و تبلیغ فلسفه شرقی برای مخاطبین غربی به شهرت رسید. او در 6 ژانویه سال 1915 در چیسلهارست لندن ، بریتانیا ، چشم به جهان گشود و در 16 نوامبر سال 1973 در کوه تامابس کالیفرنیای آمریکا جان به جان تسلیم آفرید.

او در سال 1938 به آمریکا آمد و مشغول به تدریس ذن ( Zen : ذن مکتبی در مذهب بودایی است که در چین پدیدار شده و تاکید فراوانی بر تفکر لحظه به لحظه و ژرف نگری به ماهیت اشیا جانداران و... به وسیله تجربه مستقیم دارد. این مکتب معمولاً تعالیم خود را به صورت‌هایی از مقایسهٔ تناقضات دو چیز می‌آموزد که این دقیقاً چیزی شبیه کاریست که در آیین یین و یان صورت می‌پذیرد. ) و سپس به حوزه علمیه ی Seabury-Western Theological Seminary ملحق شد و کارشناسی ارشدش را در الهیات اخذ کرد.

تحصیلات و مدرکش را در حوزه علمیه Seabury-Western کسب کرد. او دو آلبوم موسیقی منتشر کرده Om: The Sound of Hinduism و This Is It و همچنین کتاب های مشهوری چون The Way of Zen و  The Book و The Wisdom of Insecurity نوشت. مجموعه کتاب های او به بیست و بنج می رسد و موضوع اصلی اهمیت مذهب شرقی و غربی نوشت و در کتاب The Way Of Zen فرهنگ رو به رشد جوانان را معرفی کرد که جزء کتاب های پرفروش بودایی شد. او عقیده داشت که میتوان بودیسم را یک روان درمانی خواند ، نه فقط یک مذهب. او همچنین در دو تا از مقالات خود (کیمیاگری جدید : The New Alchemy ) و کتاب ( کیهان شناسی بشاش :  The Joyous Cosmology ) به مطالعه از هوشیاری انسان پرداخت.

در پایان زندگی خویش ، واتس زمان خود را تقسیم کرد بین اقامت خود در یک خانه ی قیقی در Sausalito و کلبه اش در کوه تامالبیس در کالیفرنیا. میراث فکری او توسط پسرش مارک واتس همچنان زنده نگه داشته شده است و بسیاری از مصاحبات و سخنگویی هایش بصورت آنلاین و رایگان در اینترنت یافت می شود. بقول نقاد اریک دیویس ( Erik Davis )  :نوشته ها و سخن هایش با تاثیر و شفافیت بر انگیخته شده ای سوسو میکند.